Dokumenter

Når du skal have registreret et føl du har avlet: Alle føl skal registreres indenfor det år de er født for at blive godkendt som en renracet Lusitano (PSL).

1. Du kontakter Formanden. Og udfylder blanket hentet fra fanen ”dokumenter”. Og sender blanketten til formanden
  2. Du betaler et beløb ( fadtsættes med års mellemrum) til Danske Bank – Regnr.: 3172 / Kontonr.: 3172157033. Når din betaling er registreret kan der gå nogle md før du modtager dit hestepas /bluebook.

Når du skal have kåret en hingst: Du tilmelder dig kåringen ( hvis der afholdes dette år) på mail: avl@lusitanoforeningen.dk. Du skal udfylde blanketten. Når du kommer til kåringen skal hingsten først fremvises under rytter og siden bedømmes uden udstyr (sadlen tages af). De nærmere betingelser fåes af kåringsudvalget på mail: avl@lusitanoforeningen.dk.. Med i prisen for kåringen indgår gebyr til dommer og reg. Af den kårede hingst. Vi forbeholder os ret til kun at afholde kåringer når der er tilmeldt nok deltagere.

Når du skal have kåret en hoppe: Du tilmelder dig kåringen ( hvis der afholdes dette år) på mail: avl@lusitanoforeningen.dk.. Du
skal udfylde blanketten. Når du kommer til kåringen skal hoppen enten fremvises under rytter eller for
hånd ( med kapsun eller trense). De nærmere betingelser fåes af kåringsudvalget på mail: avl@lusitanoforeningen.dk..
Med i prisen for kåringen indgår gebyr til dommer og reg. Af den kårede hoppe. Vi forbeholder os ret til kun
at afholde kåringer når der er tilmeldt nok deltagere.

Hvis du vil have bedømt din vallak:

kontakt kåringsudvalget

Sådan foregår et ejerskifte:

1. Du printer blanketten og tager den med når du betaler for din nye hest. Sælger ( som skal være ejeren – dvs den person som hesten på nuværende tidspunkt tilhører ifølge ejer papirer) underskriver blanketten og det gør du også.
  2. Denne blanket sendes så til os pr mail, fax eller post til adresse: eller mail:.
  3. Du vil herefter få tilsendt en regning fra os. APSL vil lave dine papirer og sende til formanden for den danske forening.
  4. Når denne regning er registreret som betalt vil vi sende papirerne til dig. ( Husk at oplyse din adresse).

Hestepas (bluebook): Alle føl skal registreres indenfor det år de er født for at blive godkendt som en renracet Lusitano (PSL). Er de ikke dette, registreres de som Cruzado. Når du har betalt for din nye hest skal du huske at få dit hestepas med , med det samme.

Klik på pdf ikon for visning.

Bedæknings certifikat

Ejerskifte formular