Hingste

Hingste i Danmark

Emigrante:

Denne Palomino farvede hingst på 168, er avlsgodkendt med 70,5 point, han fik bl.a. 8 for sin fantastiske galop til kåringen i 2013. På Roskilde dyreskue 2014, fik han 23 point, med en positiv kommentar fra dommeren, som ville glæde sig til at se ham igen, når han var færdig udviklet.

Kun på frost

Ejer: Julie Lundholdt

Fado:

Fado er en herlig hingst med det skønneste sind. Meget nem at håndtere og ride. Han er en Gentleman med særdeles godt udtryk og type. Han er fra 2010 og er 167 cm høj, kåret med 73 point med rigtig fin bedømmelse! Uddannet til MA. Han er Den Højest kårede hingst i Danmark. Kan ses på Stald NorDen i Vinderup.

Ejer: Marita Aune Fjelsted

Cravo:

Denne meget kække og racetypiske hingst, er avlsgodkendt med 69 point. Han har allerede vist sit værd i avlen, og laver smukke langbenet føl, med ganske udmærket gang.

Ejer: Katrine Boelsgaard

Atila:

Er meget racetypisk hingst, han er avlsgodkendt med 72 point, og rendte da også med titlen som Champion of champions, til festivalen i 2013. Han fik 24 point til Roksile Dyreskue 2014. Vi glæder os til at se afkom fra ham i fremtiden.

Ejer: Signe Krogh-Rasmussen

Urubu:

En meget flot og imponerende hingst, der er avlsgodkendt med 71,5 piont.

Ejer: Annette Røpke

Man har mulighed for at bruge frostsæd og kølesæd fra gode kårede hingste andre steder i verden. Vi har hingsteliste fra Tyskland og kontakter i Portugal.

I Portugal kaldes en avlsgodkendt hingst til avlsbenyttelse GARANHÃO og bedækning hedder COBRIÇÕES.

På nedenstående link kan man se de hingste som APSL anbefaler på baggrund af deres kåring og resultater: