Lusitanoforenings bestyrelse – kontaktes på: bestyrelsen@lusitanoforeningen.dk

Formand: Henriette Husted Winther  –

Kasser: Helle Frydenlund Hansen – Jeg bor på Fyn, hvor jeg hygger mig med min lusitanoer, der lige nu tæller 4 stk. 3 avlshopper, hvor to også er ridevante, og en hoppeplag på 1 år. Jeg er hobbyrytter/avler. Jeg har haft lusitano siden 2016., hvor jeg også meldte mig ind i foreningen. jeg brænder for at avle og at arbejde med føl og ungheste.

Sekretær: Ingeborg Kier Riisgaard – Jeg er passioneret hestepige årgang 1979 og CVR registreret avler. Har tidligere redet varmblod, men er 100% skiftet til Lusitano racen. Jeg har redet konkurrencer op til middelsvær dressurer og har uddannet mange heste og ponyer. Jeg bor med min mand og 3 børn på mit barndomshjem, Kløvenhøjgaard i Midt/Vestjylland. Herfra driver vi i fritiden Kier Equestrian med ialt 18 heste og ponyer, heraf 7 rene APSL registrerede Lusitanoer. Målet er at kunne avle ca. 3-4 Lusitano føl om året og selv have en kåret avlshingst. Jeg ønsker at Lusitanoforeningen i højere grad favner avlerne, da avlen er grundlæggende vigtigt for udbredelsen af racen i Danmark. Jeg er uddannet Cand.Merc i International Business og arbejder til daglig med IT ledelse i tøjbranchen. www.kierequestrian.dk

Medlem: Julie W. Lundholdt –  Jeg er foreningens nørd, det er mig der forsøger at holde hoved og hale i de regler vi er underlagt med hensyn til registering af føl og ejerskift. Jeg ejer selv 2 lusitanoer, en vallak som var den første dansk, avlede kårdede lusitano og en hoppe. Jeg har været med i bestyrelsen siden 2012 og som formand fra 2015-2023

Medlem : Helle Vinge – Jeg er årgang 1981, og jeg er bosiddende midt på Djursland. Min interesse ligger i at få planlagt gode og interessante arrangementer for foreningens medlemmer, således vi kan samles i et solidt fællesskab omkring vores passion Lusitanohestene.

Næstformand : Anne-Kathrine Kobberø –

Medlem : Nadja Engelhardt Hansen – Jeg er konkurrencerytter i dressur og military, tidligere avler af Dansk varmblods heste. Jeg er meget passioneret omkring grundridning og min interesse ligger fra føl til uddannelse på MA niveau i dressur.

Jeg har en drøm om at bidrage til udbredelsen af Lusitano hesten ved at avle og uddanne dem i fremtiden til hobby rytteren på det danske marked.

Foreningens udvalg

Foreningen drives af medlemmerne og i udvalgene er der plads til alle medlemmer som gerne vil give en praktisk hånd med i tæt samarbejde med bestyrelsen.

Eksempler på udvalg, som enten er i gang eller kunne ønskes i gang:
· Aktivitet, arrangements udvalg
· Show udvalg
· Kårings (avls) udvalg
· Medlemsfordele udvalg
· PR, artikler
· Vidensdeling udvalg
· Andet

Hvert udvalg skal for relevans og nemheds skyld bestå af mindst 2 medlemmer og et bestyrelsesmedlem. Udvalgene skal naturligvis arbejde for Foreningens formål – at fremme avlen og kendskabet til Puro Sangue Lusitano racen i Danmark.
Udvalgene er relativt selvstyrende, men forslag/arrangementer/budgetter skal godkendes af bestyrelsen inden igangsættelse.