Følgende Lusitanoheste er til salg i Danmark
Limonero. Født. 2015. 166 cm. Vallak.

En helt igennem fantastisk, luksus Lusitano søger nyt hjem! Limonero har potentiale som dressurhest på højt niveau og som drømmehest, for den, som ønsker en ukompliceret og dejlig ridetur hver dag.

Limonero trænes professionelt hos os, ( siden midten af 2021 ), er meget talentfuld og udvikler sig utroligt godt. Limonero har en solid basisuddannelse, laver sidebevægelser og er påbegyndt piaff og changementer.
Er den nye ejer stævnerytter, bliver vi ikke overraskede over at se ham i Grand Prix.

Selvom vi vægter en korrekt uddannelse, så rides han lejlighedsvist af mere urutineret rytter, hvor han går stabilt og til biddet i de tre gangarter, eller hygger med en tur i skoven.
Han har siden tilridning, som er foretaget hos os, af dygtig ungheste rytter, redet meget på skovtur, både alene og i selskab. Han går helst forrest, da han skridter energisk til, men rides for helt lange tøjler på tur.
Dukker noget nyt op, så er han født nysgerrig, vil hen og undersøge det. En yderst cool hest, der stadig har power hvis du ønsker det.

Han er vant til at gå i walker, nem at gå med til og fra fold, trækkes af og til af lille pige, og sågar en hund!
Kan trækkes sammen med foldkammerat af en person.

Limonero er købt som åring i Portugal, hvor han blev nr. 2 ved det store prestigefyldte Lusitano arrangement i Ponte Lima. Så ikke overraskende har han tre særdeles gode gangarter, med god takt, og rar at være på. Samtidig er typen en rigtig drømmehest, lige som den skal se ud, med et smukt og korrekt eksteriør, samt den lækreste guld baio farve, om sommeren med et helt metallic skær.

Limonero har deltaget i et par clinics ved Grand Prix ryttere, som har været meget begejstrede for ham.

Limonero er udelukkende redet på trense, og kan rides for små hjælpere, uden af være for sensitiv.
Limonero er meget nem ved smed, klipning, opsadling og vask.
Limonero er passet med massage, kiropraktik, tandlæge, smed mv. – og søger kun nyt hjem grundet ejers helbredssituation. Kun til et hjem, hvor denne helt særlige hest værdsættes højt og får den stjernestatus, som han fortjener

Vi fremviser gerne efter aftale ( 6731 Tjæreborg )

Tina Præstiin, tp@tikarideudstyr.dk, 20660040

Her er link til annoncen:
Justo. Født 2014. 163 cm. Vallak

Søger du en ny bedste ven? Justo er en fantastisk kærlig Lusitano, som elsker at være sammen med sit menneske. Faktisk som en stor hund! Justo er trænet professionelt siden midten af 2021, hos os, og udvikler sig helt fantastisk godt og positivt. Justo er godt basis redet, laver sidebevægelser og er påbegyndt piaff og changementer.
Forinden har jeg redet mest i skoven, både alene og med andre, hvilket han holder meget af. Justo har også gået med på lange hundeture i skov, for hånd, hvilket han også elsker ( Især med små græsse pauser )
Justo har for nylig deltaget i kursus ved Daniel Pinto, og tog transport mv. med stor ro.
Han er vant til at gå i walker, nem at gå med til og fra fold, kommer hen til os, og er generelt meget tillidsfuld overfor mennesker.
Jeg har købt ham i Portugal hos det velkendte La Goalva stutteri, da han var åring, og han kom til Danmark som 4 års. Forinden var han professionelt tilredet i Portugal.
Justo er udelukkende redet på trense, er følsom og rar at være på. ( En rytter med blød hånd er bedst )
Justo har tre rigtigt gode, taktfaste og reelle gangarter, og et virkeligt smukt eksteriør, samt den lækreste baio farve.
Justo er nem og behagelig i omgang, ved smed, klipning, opsadling og vask.

Han har haft en foldskade som 2 års, hvilket kan ses på røntgen, og reflekteres i prisen, men han har aldrig været påvirket af dette. Køber opfordres til, at få foretaget dyrlægeundersøgelse i forbindelse med handel.

Justo er passet med massage, kiropraktik, tandlæge, smed mv. – i bund og grund nok lidt forkælet, og søger kun nyt hjem grundet ejers helbredssituation.

Vi fremviser gerne efter aftale ( 6731 Tjæreborg )

Tina Præstiin, tp@tikarideudstyr.dk, 20660040

Her er link til annoncen:
Medlemmer kan gratis få opslag omkring avlshingste, Stutteri eller Lusitano heste til salg på Foreningen hjemmeside og Facebook side og gruppe.
Det kræver bare at I sender oplysningerne til bestyrelsen – evt. mail bestyrelsen@lusitanoforeningen.dk
Lusitano heste til salg opslag på hjemmesiden (og vi deler også på Facebook) skal indeholde følgende:
· hestens navn · “tekniske data” alder/højde/køn
og gerne stamtavle evt. som billede fra APSL online public studbook
· Max 1-2 billeder
· kort tekst om hestens uddannelsesniveau/sind (maks 2-3 linjer)
· kontaktoplysninger (evt. hvor den befinder sig i DK)