Følgende Lusitanoheste er til salg i Danmark
Corvo, Lusitano hingst født i 2007.
Avlsgodkendt i APSL 2021. Corvo er en typisk Lusitano, han elsker at arbejde og er en rigtig Pleaser, prøver altid at gøre sit bedste. Han kan det meste, bytter, flot piaff og passage og er en fremragende underviser for den mere erfarne rytter. Han kan lide mennesker og kommer altid på græs, når han ser dig.
Corvo er rolig og ikke bange, Inden han kom til Danmark deltog han sammen med sin gamle ejer i mange år i Golegà Messen. Han er nem at håndtere, går direkte ind i transport og kan rejse både alene og sammen med andre, selv hopper.
Corvo er sund og stærk og er ok på røntgen.
Han er den gamle type Lusitano med den største andel af det eftertragtede Andrade blod, derefter CN og noget Veiga blod. Corvo bor i dag i Danmark på Fyn.
Kontakt Iris Rico for yderligere information telefon +4551608320 eller via privat besked

Se mere: https://www.facebook.com/groups/365662524654495/?multi_permalinks=748364886384255&ref=share

Medlemmer kan gratis få opslag omkring avlshingste, Stutteri eller Lusitano heste til salg på Foreningen hjemmeside og Facebook side og gruppe.
Det kræver bare at I sender oplysningerne til bestyrelsen – evt. mail bestyrelsen@lusitanoforeningen.dk
Lusitano heste til salg opslag på hjemmesiden (og vi deler også på Facebook) skal indeholde følgende:
· hestens navn · “tekniske data” alder/højde/køn
og gerne stamtavle evt. som billede fra APSL online public studbook
· Max 1-2 billeder
· kort tekst om hestens uddannelsesniveau/sind (maks 2-3 linjer)
· kontaktoplysninger (evt. hvor den befinder sig i DK)